🔈 Czy tutoring może być kluczem do sukcesu w edukacji i rozwoju? Według Oliwii z TuTech – tak! Gościnią spotkania jest pasjonatka edukacji, która dzieli się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat roli tutoringu w kształtowaniu umiejętności i kompetencji młodych ludzi.
💬 W odcinku poruszamy tematy takie jak rola tutoringu w kształtowaniu przyszłości zawodowej, wpływ na rozwój osobisty, a także znaczenie wsparcia i mentorstwa w edukacji. Odcinek dostarcza inspirujących wskazówek i przemyśleń dotyczących korzyści płynących z angażowania się w programy tutoringowe.
🎙 Kamil rozmawia z Oliwią Frankiewicz – prezeską organiacji studenkiej TuTech, która nie tylko przeszła 2-letni program tutoringowy, ale obecnie uczy się na tutora rówieśniczego. Oliwia dzieli się swoimi doświadczeniami z tutoringu, podkreślając jego znaczenie w rozwoju osobistym i zawodowym.
🔗 Odniesienia z odcinka:
TuTech
Oliwia Frankiewicz
🎧 Pamiętaj o subskrypcji naszego podcastu.
👉 Polecane Odcinki:
- #16 Zarządzanie sobą w czasie
- #21 Rozwój osobisty, efektywne działanie i talenty Gallupa
- #35 Kulisy Mentoringu — rozmowa z doświadczonym mentrorem
📚 Więcej treści dla zaangażowanych osób na www.studentpro.pl
📲 Zachęcamy też do rozmowy w social mediach:
www.facebook.com/StudentPropl/ | www.instagram.com/studentpro.pl/ | www.linkedin.com/in/nawirski/
🧠 Myśli Kluczowe:
Znaczenie tutoringu: Tutoring jest kluczowym narzędziem w edukacji, które pomaga studentom rozwijać swoje mocne strony i umiejętności, dopasowując proces nauki do ich indywidualnych potrzeb.
Rola umiejętności miękkich: Umiejętności miękkie, takie jak komunikacja, zarządzanie czasem i adaptacja, są niezbędne w dzisiejszym świecie zawodowym i życiu osobistym, a tutoring może pomóc w ich rozwoju.
Doświadczenie Oliwii: Osobiste doświadczenia Oliwii z tutoringu, pokazują, jak mentoring może pozytywnie wpłynąć na zarządzanie czasem, efektywność nauki i samopoczucie studenta.
Indywidualizacja procesu edukacyjnego: Kluczem do skutecznego tutoringu jest indywidualne podejście do potrzeb i celów ucznia, co pozwala na maksymalizację korzyści z procesu nauki.
Przyszłość tutoringu: Tutoring ma potencjał do zmieniania podejścia do edukacji i skupiania się na rozwijaniu umiejętności, które są kluczowe dla przyszłych pokoleń profesjonalistów.
🗞 Krótko o tym co w odcinku:
W najnowszym odcinku podcastu StudentPro, Kamil Nawirski rozmawia z Oliwią z TuTech, omawiając znaczenie tutoringu w edukacji i rozwoju osobistym. Odcinek koncentruje się na doświadczeniach Oliwii jako uczestniczki i nauczycielki w programie tutoringowym, ukazując, jak mentoring może wpływać na rozwój umiejętności i kompetencji młodych ludzi. Poruszane są tematy takie jak rola tutoringu w kształtowaniu przyszłości zawodowej, wpływ na rozwój osobisty, a także znaczenie wsparcia i mentorstwa w edukacji. Odcinek dostarcza inspirujących wskazówek i przemyśleń dotyczących korzyści płynących z angażowania się w programy tutoringowe.
📰 Nieco dłużej, czego dowiesz się w rozmowie:
Definicja i znaczenie tutoringu
Oliwia rozpoczyna rozmowę od definicji tutoringu, podkreślając jego rolę w rozwoju kompetencji i mocnych stron studentów. Wskazuje, że jest to proces indywidualny, dostosowany do potrzeb uczącego się. Warto zwrócić uwagę na różnorodność potrzeb edukacyjnych studentów i jak tutoring może je zaspokajać.
Tutoring a umiejętności miękkie
Dyskusja przechodzi następnie na temat umiejętności miękkich, które są kluczowe w dzisiejszym świecie, ale często pomijane w tradycyjnym systemie edukacyjnym. Oliwia zwraca uwagę na to, że edukacja powinna bardziej skupiać się na rozwijaniu tych umiejętności, które są niezbędne w życiu zawodowym i osobistym.
Tutoring w praktyce
Oliwia dzieli się swoimi doświadczeniami jako uczestniczka programu tutoringu, podkreślając, jak zmienił on jej podejście do nauki i pomógł lepiej zarządzać czasem. Przekazuje, że kluczowe jest dobrowolne i świadome podejście do procesu, a także dopasowanie celów tutoringu do indywidualnych potrzeb.
Przyszłość tutoringu
Na koniec Oliwia omawia możliwości rozwoju tutoringu w edukacji, wskazując na jego potencjał w zmianie podejścia do nauki i rozwijania umiejętności miękkich. Podkreśla znaczenie indywidualizacji procesu edukacyjnego i dostosowywania go do potrzeb studentów.